Vzdělávací programy

Přihlašování

 

Přihlásit se na programy

 

Program semináře

Kategorie

Podpora výchovy na středisku

  • Kategorie: Udržitelnost a výchova
  • Délka: 115 minut
  • Kapacita: 50
Lektoři
Jaroslav Petřík (Australan)

Vedoucí střediska Modrý květ v Mnichovicích, které vyrostlo v pěti letech z nuly na 109 členů, s výraznou podporou dospělých nováčků (rodičů členů). Stálý instruktor Jesenické lesní školy, která se zaměřuje na skautskou praxi a čerpá z prastarých skautských tradic a zvyků. V civilu všechno možné, v poslední době vášnivý astronom.

Karel Švejda

Deset let vedl skautské středisko Oheň, kde nyní působí jako výchovný zpravodaj. Ve skautském vzdělávání působí už několik let jako instruktor čekatelského kurzu Prahy 9 a také na kurzu střediskového minima STŘEP, kde má na starosti oblast Podpory výchovy na středisku.

Popis

Víte, jak z pohledu střediska vypadá skautská výchova v oddílech? Má to vůbec středisko řešit? Proč by se tím středisko vůbec mělo zabývat, když řeší tolik administrativních a organizačních záležitostí? 

Připomeneme si, na čem je založena skautská výchova a jak se v praxi promítá do činnosti střediska. Uvedeme si několik příkladů, jak k výchově na středisku přistupovat a jakou roli v tom může hrát výchovný zpravodaj. U této funkce se zastavíme o něco déle, abychom si blíže řekli, jaký má pro středisko význam a co mají dělat střediska, která výchovného zpravodaje nemají. Také se dotkneme výchovného plánování, na co se v něm zaměřit a jaké cíle si stanovit. Kvalita výchovy je úzce propojena s personalistickou otázkou, a proto se dotkneme podpory družinového systému i otázky roveringu. Nenabídneme rychlá řešení, ale ukážeme, jak udržitelně investovat čas do výchovy.